Unit Pentadbiran
Fungsi/Aktiviti
- Mengurus dan merekod perjalanan surat/fail yang diterima dan yang dihantar keluar untuk tindakan dan kelulusan.
- Menjilid, menyusun dan menyelaras semua dokumen dan pelan untuk dibukukan sebagai dokumen tender/sebuthargga untuk tawaran tender/sebutharga.
- Menjilid, mendokumen dan menyelaras dokumen kontrak untuk ditandatangani dan disempurnakan dengan memanterainya.
- Menyediakan, memproses dan menyelaras dokumen-dokumen sokongan bayaran, pesanan dan baucer untuk kelulusan dan kemasukan data sebelum dihantar ke jabatan perbendaharaan.
- Menyelaras, mengemaskini dan mengurus rekod perkhidmatan kakitangan seperti cuti, laporan prestasi, tuntutan perbatuan, lebihan masa, perlantikan baru, kursus, seminar dan lain-lain yang berkaitan sumber tenaga manusia.
- Menguruskan dan mengendalikan peruntukan kewangan bagi tujuan pembayaran projek dan lain-lain perbelanjaan.
- menyelaras, menyemak dan mengawasi polisi-polisi insuran dan cover note, menyelaras bon perlaksanaan serta tempoh luput dan memulangkan jaminan bank/ jaminan insuran/ cagaran tunai yang tamat tempoh.
- Mengumpul dan mengkoordinasi justifikasi dan perkiraan belanjawan.
- mengemaskini laporan/ status projek-projek pembangunan dan penyelenggaraan untuk mesyuarat-mesyuarat majlis.
- menyelaras dan mengemaskini inventori dan stor.
- mengatur, mengurus dan mengawasi sistem fail.
- kerja-kerja menaip.
- lain-lain tugas yang diarahkan oleh ketua unit/ bahagian/ jabatan
Comments
Post a Comment